Alla inlägg under december 2011

Av Mikkiss Edevärn - 19 december 2011 20:35

Ja hörrni snart e julen här o knackar på dörren.. Här e stämningen nästan på topp... De ända som saknas nu e klapparna till mina älsklingar... På torsdag blir de att åka te mina föräldrar,  men min lille son lämnas först till sin älskade pappa så dom kan få fira första julen tillsammans... sen åker vi tillbaka te södertälje den 26e o firar me resten av min famillia on då e jonathan hemma hos mig<3<3
Inte nog me att julen snart e här så e de ju också snart ett nytt år o en månad närmre förlossningen... men först ska vi få veta va de blir för kön vilket vi får veta den 10 januari, dagen efter min sons 3 årsdag... Längtar så efter att få se den lille komma ut, o jag vet att Jonathan kommer bli en mycket bra storebror...


Av Mikkiss Edevärn - 15 december 2011 15:54

Jonathan är äntligen hemma efter att ha varit hos mormor o morfar en vecka.. jag tror han behövde få umgås me dom lite... Jag o min älskade Jimmi var o hämtade honom igår o de var jätte trevligt.. Alla verkar nu komma bra överrens.. Mamma, pappa o Jimmi var inte världens bästa vänner precis o Jimmi var först inte välkommen dit men mina föräldrar kom till insikt lika så Jimmi, o på så sätt blev de också mycket trevligare..
De var en tyngd som föll från mitt hjärta å de känns lite bättre me tanke på allt som hänt under denna graviditet...


Nu till de andra som besvärar mig lite.. De är så här att min sambo har "2"söner sen innan.. En på 4 o den andra på snart 2 år.. problemet som är, är att Jimmi inte vet egentligen om den yngste (Billy) e hans biologiska.. Billys mamma Anna då?? kanske ni undrar?? Anna visste inte heller vem som var fadern till barnet eftersom hon var otrogrn me ett ex under förhållandet.. Jag vet allt detta pga att jag fått läsa allt Anna har skrivit under graviditeten osv.. Jag såg ett flertal ggr där de stod "jag hoppas så att barnet verkligen e ditt".. Jag tog då upp detta me Jimmi o frågade om dom inte gjorde faderskapstestet eller om han bara skrev på... O åter till vf man undrar... Billy o Jimmi är inte ett dugg lika nånstans jag som har väldigt lätt att se sånt o jag träffar dom bägge rätt ofta osv jag kan verkligen inte se nån likhet alls... Så hur ska man göra?? Jimmi vill veta men ändå inte... Men jag behöver få veta för jag klarar inte av att se detta överdrivna spel från Jimmis håll... Alltså sist vi var hos dom så satt Jimmi me Billy i knät o bara stirrade på mig o pussade o gullade me Billy så jävla överdrivet mycket.. Jag klarade inte av att se på så som tur va så bor min bror o hans tjej precis i närheten så jag gick dit istället... Snälla om nån har nått tips till mig så e jag väldigt tacksam att ta emot.... Puss o kram


Av Mikkiss Edevärn - 8 december 2011 12:35

Har han tröttnat på mig eller vad är felet?? han tittar inte på mig som förr,
Han blir deprimerad o får ångest varje vinter vilket jag aldrig kommer förstå mig på:S Jag älskar honom överallt annat o jag vill inget annat än att fortsätta leva me honom, Men varför e han så konstig?? vi har inte haft sex på flera dar o nu e de en tid då jag vill ha mkt sex... Även en beröring skulle vara te mycke hjälp... Men men de är väl bara att vänta o se... Han frågar mig va de är jag tänker på men jag vet inte vad jag ska svara... Jag vill ju berätta men samtidigt känner jag mig larvig...



Jag kan me stolthet berätta att min son själv valde att åka till sin mormor i södertälje igår. Snälla morbror kom o hämtade honom här så nu ska han vara hos mormor till på måndag... De är så roligt att han säger va han vill o man inte väljer de åt honom... De kanske låter konstigt i era öron men jag har verkligen längtat... O jag förstår att han vill vara me sin mormor o att han saknar henne osv. Jag bara tog min son o stack hit utan att han fick säga hejdå o mormor fanns ju alltid där innan...

Jag blev lite ledsen på jonathans pappa igår... Se så här, när Jonathan föddes skulle hans far åka hem till Österstad utanför Motala för att packa lo flytta upp våra saker te Haninge i Stockholm där min mamma o familj bodde, men istället för att göra de hade han bestämmt träff me en tjej han haft kontakt me i då 6 år men jag fick inte veta nått förrens på söndagen då han egentligen skulle komma tillbaka... Min ena bror visste om de hela tiden, vi var ju fortfarande ett par men han svek både mig o sin son... Efteråt när allt hade lugnat ner sig kände jag att Jonathan o Micke skulle behöva ses o jag ringde flera gånger men varje gång hade han inte tid eller pengar.. O de berodde på att han gav sin nya flickvän all tid istället för att ge sin ända son den tiden men alla gör konstiga val här i livet... jag o min familj flyttade te Södertälje o då tänkte jag att nu är Jonathan ändå snart 1 år o är inte lika krävande o ringde Micke åter igen o sa att han kunde komma upp o se på sin son men samma förklaring återigen... Tiden gick o Jonathan fyllde 2 år... Nån vecka efter skulle vi åka ner till Busfabriken i Linköping me barnen o då ringde jag till Micke o sa att vi skulle dit o att de skulle vara roligt om han också kunde vara där... Å äntligen träffades dom men de var bara för en stund.. 7 månader gick o vi flyttade till Mjölby.. Under tiden vi var på väg hit messade jag till Micke o sa att nu ska vi bo i östergötland så nu finns de inget hinder för dig att du inte kan träffa din son... Redan två dagar senare satt vi hemma hos Mickes mamma åhh de var så roligt att få träffa henne igen... Men de jag skulle komma fram till var hur mycket kärlek gav Micke sin son på 2 år?? de är inte förrens nu dom har fin relation tack vare mig! hade inte jag flyttat hit hade Micke aldrig tagit sig tid till Jonathan... Vi har nu delad vårdnad sen några månader tillbaka... Åh jag tycker de är jätte kul att han vill vara hos sin pappa, men hans pappa kan inte bara ta Jonathan ifrån mig som har gett honom all min kärlek o sett till hans bästa under dessa två år som Micke inte ens funnits till hands... Å som sagt blev jag ledsen igår för att Micke trodde att han skulle kunna bestämma vilken dag han skulle hämta Jonathan utan att prata me mig först... han kan ju inte bara bestämma över huvet på mig... Jonathan bor hos mig o kommer fortsätta göra tills han bestämmer själv... Han kanske inte vill bo hos nån av oss sen när han väl växer upp jag tror att de blir Mormor om jag får gissa... Men jag gör allt för min son o kommer alltid att göra... Säger någon nått annat kan dom ta sig i röven...


Ne om man skulle lyfta på röven o göra något... Ska te Arbetsförmedlingen snart o se va dom har för sig eller nått... Höres!!

Av Mikkiss Edevärn - 3 december 2011 12:27

Åhhh va jag e duktig idag.. fick en cykel av en kompis för två månader sen hehe jag använde den för första gången idag:D cyklade ner te ICA här i Mjölby, jag hade konditionen kvar iaf efter 3 år, de är inte illa pinkat:P De som står på mitt schema för övrigt idag är städning, tvätt, disk o mat.. Tänkte då vara gullig o överraska min älskade pojkvän me fin lägenhet, ren disk, nytvättade sängkläder/ kläder o god mat när han kommer hem.. Men mina krafter börjar säga ifrån:S Men tvätten är i full gång o jag tog en liten paus för att skriva här, nu hänger tröttheten i ögonen o dom vill gärna åka ihop men jag e mer bestämd vill jag lova... Tänkte nu pallra mig ut i köket o ta hand om disken.. Lillskrutten i magen verkar sova gott men sen när mamma väl tar de lugnt vaknar den nog till liv:P nee om man nu skulle göra ett ryck nu då... hörs:p

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards